Jak przygotować skuteczny Landing Page?

Landing Page to samodzielna strona, stworzona specjalnie na potrzeby kampanii marketingowej, zaprojektowana w ten sposób, aby nakierować użytkownika na jeden, konkretny element, zwany potocznie CTA (skrót od call to action, czyli wezwanie do działania) oraz docelowej interakcji z celem konwersji. 



Jednym z podstawowych wskaźników do sprawdzenie poprawności przygotowania LP jest attention ratio (wskaźnik uwagi).

Attention ratio określa stosunek linków na stronie docelowej do liczby celów konwersji kampanii. W zoptymalizowanej kampanii współczynnik uwagi powinien wynosić 1:1. Ponieważ każda kampania ma jeden cel, każda odpowiadająca strona docelowa powinna mieć tylko jedno CTA - jedno miejsce do kliknięcia.


W celu lepszego zrozumienia, jak działa ten wskaźnik, wyobraź sobie, że prowadzisz kampanie reklamową. Połowa tej kampanii prowadzona jest na stronę główną Twojego serwisu, na której jest 27 różnych, podlinkowanych elementów, z których jeden prowadzi do produktu z kampanii.  Dla tej kampanii współczynnik uwagi wynosi więc 27:1. Druga połowa kampanii kieruje na przygotowany pod nią Landing Page, w którym jest tylko jeden element odsyłający do produktu, współczynnik uwagi wynosi więc 1:1. 


W ścieżce tej istotne są trzy procesy: Przyciąganie uwagi odwiedzającego za pomocą reklamy, a następnie skupienie oraz utrzymanie uwagi na stronie docelowej. Gdy uwaga ta musi być skupiona na 1 z 27 elementów trudno jest ją utrzymać, aby więc skuteczniej realizować cele kampanii reklamowych, eksperci od marketingu zaczęli używać niezależnych Landing Page jako miejsca dla docelowego ruchu reklamowego.


Znasz już podstawowy cel tworzenia Landing Page’a, teraz opowiem Ci jak powinien być zbudowany. 


Użytkownik klikając w reklamę musi być przekonany, że wykonał poprawne kliknięcie, musi widzieć, że przekaz umieszczony na LP jest zgodny z przekazem z kampanii. Jak to zrobić?


1. Dopasuj treść poprzez dopasowanie kopii reklamy do nagłówka Landing Page'a. Jeśli użytkownik został przyciągnięty nagłówkiem „Pobierz kod rabatowy. Nawet 50% zniżki na nasze buty” to taki sam nagłówek powinien znaleźć się na Landing Page’u.


2. Dopasuj projekt reklamy displayowej do projektu Landing Page'a. Stosuj te same kolory, elementy graficzne, czcionki, ich rozmiar, itp.


Druga zasada oczywiście obowiązuje tylko w przypadku reklam graficznych, niemożliwe jest jej stosowanie na przykład w reklamach w wyszukiwarce Google, która wyświetla jedynie reklamy tekstowe, i w związku z tym dla tego typu reklam prawidłowe zastosowanie zasady pierwszej jest niemal krytyczne.


Na koniec pokaże przykład dobrego oraz złego zastosowania powyższych zasad. 


Kampania Nescafe 


Reklama w przeglądarce Google promująca saszetki 3w1. 



Po kliknięciu trafiamy na stronę, która nie jest dedykowanym pod ten produkt Landing Page’em i w konsekwencji:

1. Przekaz z reklamy nie pokrywa się z przekazem ze kampanii. "Odkryj smak NESCAFE 3in1 | W podręcznej saszetce" VS "Nasze marki"

2. Produkt z reklamy znajdujemy na samym dole strony po jej przeskrolowaniu, jest niemal niewidoczny. 


Źródło: https://www.nescafe.com/pl/nasze-marki


Przy tego typu działaniu, niestety wizyta zazwyczaj kończy się porzuceniem strony i utratą klienta.


Kampania wix.com


Reklama w przeglądarce Google promująca narzędzie do tworzenia darmowych Landing Page’ów 



Po kliknięciu trafiamy na dedykowany pod kampanię Landing Page, który dodatkowo:

1. Ma przekaz zgodny z przekazem z kampanii.

2. Skupia i utrzymuję uwagę na jednym zadaniu/produkcie.


Źródło: http://www.wix.com/html5en/hiker-landing-page 

 

Przy tak prostym, spójnym i zrozumiałym dla użytkownika przekazie istnieje duża szansa na jego pozyskanie.